Parkinsonforeningen i Roskilde kommu

Beskrivelse

Parkinsonforeningen Sjællands Østkreds er en lokalforening under Parkinsonforeningen. Kredsen dækker kommunerne Roskilde, Greve, Lejre, Solrød, Køge og Stevns.

Foreningens overordnede mål er at hjælpe og støtte parkinsonramte og deres pårørende.  Vores medlemmer er parkinsonramte og deres pårørende, samt andre interesserede.

Foreningen har et lokalt engagement med klubber/cafeer i Greve, Køge og Roskilde, men alle medlemmer er velkomne i alle klubber. Klubberne er mødested for parkinsonramte og pårørende, og man mødes over en kop kaffe og drøfter de emner der optager de fremmødte. Klubben i Roskilde mødes i Frivilligcenter Roskilde, Jernbanegade 21A, 4000 Roskilde anden onsdag i måneden kl. 14-16. Kontakt Else Riis, mobil 2926 6606 for mere information.

Vi arrangerer desuden 4-5 temamøder årligt med oplysende formål, oftest med fagpersoner som foredragsholder, f.eks. neurolog eller fysioterapeut. Til støtte for pårørende til parkinsonramte afholdes årligt 2-3 møder kun for pårørende med samtale og netværksdannelse. 2-3 gange om året er der udflugt, som er tilpasset vores medlemmer.

Vi udgiver også eget medlemsblad for kredsen (ParkinsonPosten) med oplysninger om lokale møder og aktiviteter, herunder oplysninger om dans, boksning og bordtennis tilrettet parkinsonramte i lokalområdet.

Vores møder er åbne for både medlemmer og ikke-medlemmer.

Mere information samt medlemsblad er på vores hjemmeside:  https://www.parkinson.dk/kredse/2828-sjaellandoest/om-os/

Foreningsoplysninger

Kildehusvej 10

4000 Roskilde