Opret ny bruger

Her kan du søge om at blive oprettet som bruger på foreningsportalen. Du skal godkendes som bruger, af Kultur og Idræt, før du kan booke lokaler til foreningsarbejde m.m.

Du skal tage stilling til, hvilken type bruger din forening/institution er. Læs om hvad du skal opfylde som hhv. folkeoplysende forening, anden frivillig forening eller kommunal institution.
Du vil få besked på mail, når vi har godkendt din brugeroprettelse.

NB! Der kan ikke bookes lokaler til private fester som fødselsdag, barnedåb, bryllup m.m.

Opret

Folkeoplysende forening

Som godkendt folkeoplysende forening i Roskilde Kommune er I berettige til at søge om tilskud efter Folkeoplysningsloven og låne kommunale lokale til foreningsaktiviteter:

I skal opfylde følgende, for at blive godkendt som folkeoplysende forening:

• Foreninger der tilbyder frivilligt, folkeoplysende foreningsarbejde
  • Foreninger, der tilbyder folkeoplysende voksenundervisning (aftenskoler)
    Med ordet "folkeoplysende" mener vi foreninger, der tilbyder idræt og andre fritidsaktiviteter til byens borgere.
  • Foreningen skal være demokratisk, hvor medlemmerne bestemmer
Anden frivillig forening

I kan blive oprettet som anden forening (ikke folkeoplysende), hvis I er en af følgende type forening:

- Grundejerforening
- Andelsboligforening
- Antenneforening
- Patientforening
- Lokale afdelinger af landsdækkende interesseorganisationer
- Frivillige sociale foreninger
- Forening, der ikke er hjemmehørende i Roskilde Kommune

Når I er oprettet som anden forening kan I låne kommunale lokaler til jeres foreningsaktiviteter. Jeres forening vil blive vist på Foreningsportalen, så den er synlig for borgerne i Roskilde Kommune.

Kommunal institution
Kommunal institutioner og kommunale virksomheder i Roskilde Kommune kan registrere sig i Foreningsportalen og dermed få adgang til at booke kommunale lokaler og anlæg der er oprettet i Foreningsportalen.